Søk skoleplass ved Mosjøen videregående skole 2024 - 2025

Velkommen som søker hos oss!

Her  finner du vår skolebrosjyre ⭐

Den viser bilder fra skolehverdagen og informasjon om våre studietilbud

Info om hvert enkelt utdanningsprogram og kontaktinfo til avdelingsledere finner man her:

Restaurant- og matfag

Musikk, dans og drama

Helse- og oppvekstfag

Frisør, blomster, interiør og eksponeringsdesign

Bygg og anleggsteknikk

Studiespesialisering

Idrett

Naturbruk

Teknologi- og industrifag

Elektrofag og datateknologi

Viktige datoer for deg som skal søke skoleplass

3.januar: Åpning av søknadsweb på vigo.no

1.februar: Søknadsfrist behov for fortrinnsrett/individuell behandling/lærekandidater. De søker også på vigo.no

1.mars: Søknadsfrist fellesinntak

1.mars: Siste frist for endring av søknader (både fellesinntak, fortrinnsrett, individuell behandling og lærekandidater)

1.april: Nye søkere med ungdomsrett som av ulike grunner ikke har søkt innen frist, og som sender søknad via oppfølgingstjenesten

5.juli: 1.gangs inntak (du får svar på om du har fått plass eller om du står på venteliste. Du får svar på vigo og via sms)

11.juli: Svarfrist etter 1.gangs inntak.

26.juli: 2.gang inntak

1.august: Svarfrist 2.gangs inntak.

Når man skal svare på skoleplass gjør man det inne på vigo.no. Mer info finner du her: