Informasjon internat ved studiested Marka

Gunhild Bergh

Ved Mosjøen videregående skole studiested Marka, har vi fem internatbygg;

Valhall, Borgen, Gimle, Valkyrien og Åsgard.

Alle internatene har ordinære internatrom, men noen kan også anvendes som dobbeltrom. På Valkyrien har vi også to små hybelleiligheter med toalett og bad.

På Valhall, Borgen, Gimle og Valkyrien er det felles vaskerom, garderobe/dusj og toalett, og på Valkyrien er det et felles kjøkken som alle elevene kan disponere. På Åsgard har alle rommene eget bad med toalett og dusj.

Åsgard har et flott fellesareal med tv-stue og et enkelt kjøkken.

Vi har to miniboliger, med henholdsvis to og tre soverom, der beboerne deler felles kjøkken, stue, toalett og bad. Rett ved skolen disponerer vi også tre rekkehusleiligheter med tre soverom i hver, hvorav et rom i hver leilighet kan anvendes som dobbeltrom.

Miniboliger og leiligheter er forbeholdt vg2 og vg3 elever, dersom det ikke skulle være særskilte behov som skulle tilsi at en vg1 elev bør bo i leilighet. Dette fordi vi ønsker å samle vg1 elevene i umiddelbar nærhet til hverandre og miljøarbeiderne som jobber på kveld og helg, for å ivareta dem på best mulig vis.

Vi er syv miljøarbeidere som jobber på ettermiddag, kveld og helg. I tillegg har vi lærlinger i barne- og ungdomsarbeiderfaget som jobber litt på internatet, i miljøtjenesten og sammen med assistentene på dagtid.
Alle miljøarbeiderne på internat og i miljøtjenesten jobber for at elevene skal trives hos oss og vi samarbeider tett med undervisningspersonalet, helesykepleier og andre hjelpeinstanser.

Det foregår aktiviteter på kveldstid. Det er uteaktiviteter, hobby og håndarbeid, mekking, swingkurs, treningssenter med gratis trening og basseng en gang i uken, egne treningsapparat, sport og idrett med mer.

Kristian Iversen kan kontaktes for spørsmål vedrørende internat

Prisliste internat skoleåret 2023 - 2024 (DOCX, 14 kB)

Regler for hund ved studiested Marka (PDF, 135 kB)