Skolestart 2023

"" - Klikk for stort bilde

Velkommen til skolestart ved Mosjøen videregående skole

Vi starter opp skoleåret med mottak av hybelelever og foresatte søndag 20.august på studiested Sentrum og Kippermoen mellom kl. 14.00 - 16.00. Her vil elev- og lærlingetjenesten, avdelingsledere og studierektorer møte dere og gi informasjon om studiestedet. I Marka er det mottak av elever og foresatte søndag 20.august fra kl. 10.00 og til ca kl. 19.00. Det vil være et foreldremøte kl. 14.00 - 15.00 I Hattfjelldal er det mottak av elever og foresatte søndag 20.august kl. 17.00 på skolens lokaler i Hattfjelldal sentrum.

Skolen starter mandag 21.august for alle elever

Kippermoen

Vg1-elevene starter kl. 08.20. Vg2- og vg3- elevene starter kl.10.00.

Sentrum

Vg1-elevene og vg3 påbygg møter i aulaen kl.08.20. Vg2 og vg-3 elevene møter kl.08.20 på sine klasserom.

Marka

Alle elevene møter kl. 08.20 i matsalen.

Hattfjelldal

Alle elevene møter kl.10.00 på skolen i Hattfjelldal.

For alle de nye vg1-elevene vil det bli gjennomført oppstartsamtaler med kontaktlærer mandag 21.august. Foresatte vil bli invitert til å delta på disse oppstartsamtalene for elever under 18 år. Tidspunkt for samtale med den enkelte elev og foresatte vil komme på sms i løpet av uke 33.

Her finner dere viktig informasjon til skolestart:

Informasjon til elever og foresatte

Nyttige apper

Ordliste for elever