Apper til skolebruk

Under finner dere en liste med apper som vi anbefaler at du installerer på din mobil. Appene finner du i Appstore eller Google Play.

Itslearning
Itslearning er skolens læringsplattform.  Her skjer faglig kommunikasjon med lærerne. I appen kan du blant annet lese og skrive meldinger, se om du har oppgaver som skal gjøres snart, lese fagstoff som læreren har lagt ut til deg og få pushvarsler når viktige ting skjer i fagene dine.

Teams

Teams er skolens digitale kommunikasjonsplattform mellom elever og ansatte.

PocketID
Appen fungerer både som digitalt skolebevis og som lånekort i biblioteket. Du logger inn med Feide. Hvis du har flere spørsmål om appen og hvordan du bruker den kan du trykke her for å lese mer om digitalt skolebevis.

Visma Inschool (VIS)

VIS er skolens skoleadministrative system. Det er ikke alle funksjonaliteter som ligger i appen, men du har tilgang til kalender, fraværsoversikt, meldinger og innstillinger. Trykk her for å lese mer om Visma InSchool mobilapp for elever.

Easypark

På offentlige parkeringsplasser i Mosjøen sentrum med tidsbegrensninger må man bruker parkeringsskive. Mer informasjon finnes her