Rødt nivå fra torsdag 16.desember

Trafikklys - rødt lys - Klikk for stort bilde infobilder.com

Regjeringen har bestemt at alle videregående skoler skal over på rødt nivå fra torsdag 16.desember.

Vi har gjort klar våre planer for å drive skolen på rødt nivå med økt fokus på smittevern og kontaktreduserende tiltak. Det overordnete målet er at elever og ansatte har et begrenset antall kontakter og holder oversikt over disse.

Store klasser deles i mindre grupper eller bytter rom slik at man klarer å holde avstand på 1 meter overalt i undervisningen. Vi planlegger for høy tilstedeværelse på skolen for elevene i de kommende 4 ukene. I spesielle tilfeller vil deler av undervisningen enkelte dager likevel kunne foregå digitalt. Det er derfor viktig at elevene tar skolebøker med seg hjem når de tar juleferie.

Det tas grep for å unngå trengsel og samlinger i fellesarealer og i kantine.

Syke elever og ansatte skal ikke møte på skolen, men ta hurtigtest ved symptomer. Elevene får hurtigtester på skolen ved behov. Ved positiv hurtigtest skal Koronasentret kontaktes for å få tatt PCR-test.

Det vil være ulikt hvordan de ulike avdelingene/studiestedene organiserer rødt nivå, og elevene vil få informasjon direkte fra den enkelte avdeling/studiested.

Vi skal gjøre så godt vi kan for å ta vare på elevene våre også på rødt nivå!

Lars Henrik

rektor