Ny rektor ved Mosjøen vgs

Lars Henrik KristiansenLars Henrik Kristiansen har takket ja til å bli ny rektor ved Mosjøen videregående skole, og etterfølger dermed Kurt Henriksen som går av med pensjon i høst.

Lars Henrik Kristiansen er i dag avdelingsleder ved Mosjøen vgs, studiested Marka. Lars Henrik har mastergrad i naturforvaltning, PPU, ettårig studium i personalledelse og kompetanseutvikling, videreutdanning innen blant annet psykisk helse hos barn og ungdom og karriereveiledning, og avslutter rektorutdanningen høst 2021. Han har lang erfaring som lærer og rådgiver ved Marka, og har  tidligere arbeidserfaring fra kommunal sektor og FOU-arbeid. Han har også bakgrunn som tillitsvalgt både på skole- og fylkesnivå.

- Lars Henrik er en utviklingsorientert leder som er opptatt av at den enkelte elev skal sees og få utvikle sitt potensiale. Han får en svært spennende utfordring i tiden fremover når vi skal bygge en helt ny samlokalisert videregående skole i Mosjøen. Jeg er trygg på at han vil bidra godt til å bygge en felles kultur og videreutvikle skolen til det beste for elevenes læring, og være et godt tilskudd til rektorteamet, sier fylkesdirektør for kompetanse og utdanning Nina Ellingsen Høiskar

Lars Henrik Kristiansen vil tiltre som rektor 1. august.

- Det er med skrekkblandet fryd jeg går inn i rollen. Mosjøen videregående skole er en stor og viktig organisasjon som skal bygge kompetanse for framtida hos ungdommene våre. Vi skal være utviklingsorienterte og framoverlente.  Jeg har tro på at trivsel, motivasjon og mestring er viktige faktorer for at både elever og ansatte skal utvikle seg og ha det artig på skolen, sier han.