Nye Mosjøen videregående skole

Tegning av nye Mosjøen videregående skole , sett ovenfra - Klikk for stort bildeNye Mosjøen videregående skole skal stå ferdig til skolestart 2027. Skolen bygges på tomta til gamle Kippermoen ungdomsskole.

BYGGEPROGRAM

Tre studiesteder, Sentrum, Kippermoen og MRK-Senteret, skal samlokaliseres i et nytt og moderne skolebygg.

Arealrammen på det nye bygget er 14500 m2 og prosjektrammen er kr. 1,160 milliard (2023 kroner)

Nye Mosjøen videregående skole dimensjoneres for et totalt antall elevplasser på 725 (635 rettighetselever  + 90 til annen aktivitet) og 150 ansatte.

Byggestart vår/sommer 2024 med ferdigstillelse vår 2027. Innflytting for elever fra skolestart høsten 2027.

Artikkelliste