Biblioteket ved Mosjøen videregående skole

Skolebiblioteket ønsker å være et faglig og kulturelt senter for læring og en integrert del av den pedagogiske virksomheten ved Mosjøen videregående. Ved studiestedene Sentrum, Kippermoen og Marka finnes bibliotek som er åpne hele skoledagen.

Du som er elev ved Mosjøen vgs kan låne hos biblioteket ved alle tre studiestedene våre.

Bibliotekene er  sentrale arenaer for læring, hvor du både kan jobbe selvstendig eller sammen med andre.

Hos oss på biblioteket finner du bøker, aviser, tidsskrifter, filmer og annet. Det du ikke finner hos oss, kan vi skaffe fra andre bibliotek.

På nettet er biblioteket døgnåpent! Alt bibliotekmateriale er registrert i databasen Bibliofil og her kan du søke i katalogen vår, fornye lånene dine selv og få oversikt over en del digitale ressurser.

Biblioteket administrerer skolens utlånsordning for gratis læremidler. Dette betyr at du som elev får lånt alle de lærebøker du trenger (unntatt arbeids-/skrivebøker).

Biblioteket tilbyr en generell innføring i bibliotekbruk for nye elever, men kan også tilby søkekurs i trykte og digitale kilder, kildebruk og kildekritikk m.m. hvis det er ønske om dette. Spør oss hvis det er noe du lurer på!

Vi veileder deg gjerne i søking eller bidrar med lesetips.

• Studiested Kippermoen - Ann Mari Stampe Håker og Arnhild Fiskvik
  • Studiested Marka - Arnhild Fiskvik