Åpningstider

Tirsdag, onsdag og torsdag 8.00-15.30

Oddetallsuker:

Mandag, tirsdag og torsdag 08.00 - 15.30

Bibliotekar - Ann Mari Håker tlf. 75 65 40 54 og Arnhild Fiskvik tlf. 75 65 40 80

Studiested Marka

Partallsuker:

Torsdag og fredag 08.00 - 15.30

Oddetalsuker:

Tirsdag 08.00 - 15.30

Bibliotekar -  Arnhild Fiskvik tlf. 75 65 40 80

Lånetid:

Lånetiden er som regel 4 uker for bøker, og tre dager for DVD/film. Andre medier kan ha annen lånetid - spør om du er usikker! Lærebøker kan du låne hele skoleåret.

Websøk:

Alt av bøker, film etc er registrert i databasen Mikromarc3. Du kan blant annet fornye lån, reservere og søke etter materiale via Websøk. Her finnes også nyhetsoversikter, slik at du kan følge med på hva som blir kjøpt inn til bibliotekene.

Lånekort:

Skolebeviset ditt brukes som lånekort.

Erstatning:

Du er økonomisk ansvarlig for lån i biblioteket. Vi sender purringer og påfølgende regning for bøker som ikke blir levert når lånetida er ute. Tap kan evt erstattes med gjenkjøp. Uoppgjorte regninger sendes til inkasso. Ta kontakt med oss før det går så langt! Purringene formidles via kontaktlærer - regningene blir sendt hjem i posten.

Utskrift og kopiering:

I biblioteket kan du skrive ut, kopiere og skanne til skolebruk.

Kjeledresser

... eller andre klær brukt i verksted skal ikke brukes på biblioteket.

Mat og drikke

... inntas andre steder enn i biblioteket!