Helsesykepleiere

Klikk for stort bilde

Skolehelsetjenesten arbeider både helsefremmende og forebyggende, og tilbyr hjelp og veiledning til alle elevene ved skolen. Vi holder til i lag med elev- og lærlingtjenesten ved studiested Marka, Kippermoen og Sentrum. Du og/eller foresatte er velkommen til å ta kontakt.

Med helsesykepleier kan du blant annet snakke om:
•    Fysiske plager (sykdom, smerte, allergi, syn/ hørsel etc.)
•    Psykiske plager (søvnløshet, depresjon, angst, stress, etc.)
•    Rusproblem
•    Ensomhet
•    Familiære problem og sorg
•    Sex, samliv og graviditet
•    Prevensjon og seksuelt overførbare sykdommer
•    Spiseproblemer
•    Overgrep og vanskelige seksuelle erfaringer
•    Annet som du ønsker å snakke om
Helsesykepleier har taushetsplikt.
Vi samarbeider med elev- og lærlingtjenesten, med skolens øvrige ansatte og med eksterne hjelpeinstanser, og kan formidle kontakt etter avtale.

Utenom kontortiden, kan elever som ønsker det henvende seg direkte til Helsestasjonen. Helsestasjon for ungdom i Vefsn finner du i  C.M. Havigsgt. 45.

Helsestasjon og skolehelsetjeneste Vefsn Kommune