Retningslinjer og prisliste for utleie av ridehall i Marka

All bestilling gjøres ved å sende epost til ridehall.marka@vgs.nfk.no med navn, fakturaadresse og hva som ønskes av leieforhold. Bestilling må gjøres av personer over 18 år.

Prisliste Ritehall 2024
Type utleie Presisering Pris
Årskort Årskortet er personlig. 3500
Halvårskort Halvårskort er personlig. 2200
Halvårskort barn under 16 år   1200
Månedskort Månedskort er personlig. 650
Månedskort barn under 16 år Månedskort er personlig. 350
1 dags avgang Dagskort er personlig. 125
Timeleie klubb Stenger hele hallen 250
Timeleie private Stenger hele hallen 520
Dagleie klubb (helg) 08.00 – 22.00 1500
Dagleie private (helg) 08.00 – 22.00 2200
Helgeleie klubb Stenger hallen hele helga. Klubb tilsluttet nasjonale forbund. 2500
Helgeleie privat Stenger hallen hele helga. Treninger, messer og lignende. 4000
Helgeleie klubb stenger hallen deler av helga. Hallen skal være tilgjengelig for andre brukere hver dag minimum 3 timer mellom klokken 08.00 og 22.00. 2000
Helgeleie privat stenger hallen deler av helga. Hallen skal være tilgjengelig for andre brukere hver dag minimum 3 timer mellom klokken 08.00 og 22.00. 3000
Tillegg for leie av klasserom i helger/ kveld. Pris pr. dag Må bestilles samtidig som hall. 180
Leie av dommerbu med anlegg ved stevner og lignende. Pris pr. dag Må bestilles samtidig som hall. 180
Leie av hindermateriell for ikke medlemmer av rideklubben. Pris pr. økt 180
Leie av hindermaterial for næringsdrift. Pris pr. økt 180
Utleie av hall til fysisk/ psykisk helse i regi av Vefsn kommune. Pris pr. time Pris pr. time 130

Årskort:

Årskort er gyldig fra bestillingsdato og med varighet i 12 måneder. Årskortet er personlig og kan ikke lånes bort til andre, for eksempel fôrrytter. Innehavere av årskortet vil kunne bruke hallen når det på ridehallens timeplan er merket «ledig». Det er ikke anledning til å drive privat eller organisert trening/ undervisning i ridehallen når det på ridehalltimeplan er merket «ledig». Hallen skal være åpen for innehavere av årskort minimum 10 timer pr. uke mellom klokken 15.00 – 22.00 i ukedager og mellom klokken 08.00 og 22.00 i helger. Innehavere av årskort må vike for organisert aktivitet. Dvs. at dersom hallen leies ut i helger, ferier og ukedager og hallen blir stengt for andre enn leietaker, må årskort innehaver vike. Endring i ridehalltimeplan som ligger ute på Mosjøen videregående sine nettsider, skal gjøres minimum 5 arbeidsdager i forveien slik at årskort innehavere kan oppdatere seg på ledi brukertid i hallen. Ved brudd på ridehallregler, kan utleier si opp årskortet og nekte årskortinnehaver bruk av hallen. Betalt sum for årskortet blir da ikke tilbakebetalt. Årskortet kjøpes ved at man tar kontakt med skolen og får tilsendt faktura.

Elever med elevstatus ved Mosjøen Videregående Skole, Studiested Marka har ½ pris på årskort.

Halvårskort:

Samme vilkår som for årskort, men kan kjøpes for 6 måneder, gjeldende fra bestillingsdato. Halvårskortet kjøpes ved at man tar kontakt med skolen og får tilsendt faktura.

Månedskort:

Samme vilkår som for årskort, men kortet er gyldig fra bestillingsdato. Månedskortet kjøpes ved at man tar kontakt med skolen og får tilsendt faktura.

Timeleie:

Timeleie må bestilles minimum 5 arbeidsdager i forkant av leieperiode. Skolen fakturerer leietaker.

Dagleie:

Stenger hallen for andre brukere. Gjelder for helger og i skolens ferier. Må bestilles minimum 5 arbeidsdager i forveien. Skolen fakturerer leietaker.

Helgeleie:

Gjelder fra fredag klokken 15.00 til søndag klokken 22.00. Helgeleie må bestilles minimum 5 arbeidsdager i forkant av leieperiode. Ved helgeleie er det leietakers ansvar å slukke lys og låse hallen etter bruk alle dager i leieperioden. Ved helgeleie der hallen delvis kan brukes av andre brukere skal hallen være tilgjengelig for brukere med årskort og månedskort minimum 3 timer, mellom klokken
09.00 og 21.00. Ved helgeleie der hallen er delvis åpen for andre brukere, skal leietaker minimum 5 dager i forkant av leie, framlegge plan for bruk av hallen, slik at ledig brukertid kan legges inn i ridehallens timeplan. Skolen fakturerer leietaker.

Dersom flere ønsker å leie hallen på samme helg, vil første skriftlige søknad prioritert. Hallen er i fremste rekke beregnet til hesteaktivitet. Dersom flere aktuelle leietakere har booket hallen på samme tidspunkt, er det første bestilling på dato og klokkeslett som har førsterett til leie.

Leie av klasserom og dommerbu

Ved leie av disse rommene må leietaker etter bruk, koste og grovvaske rommene. Leie av disse rommene må avtales minimum 5 dager i forveien. Leietaker er ansvarlig for å slukke lys og låse etter bruk. Skolen fakturerer leietaker.

Prisene er fastsatt i samarbeid med Vefsn kommune.